Saltatu nabigazioa

Nolakoak izango dira paisaia horiek etorkizunean?

Aurreko zereginean paisaiaren eraldaketa aztertzeko tresna batzuen aukerak arakatu ditugu, eta gure ondorioak atera ditugu. Zeregin honetan, paisaia horiek etorkizunean nola jarraituko duten aldatzen aurreikusiko dugu. Hortaz, zeregin prospektiboa izango da hau, hau da, aztertu ditugun paisaien etorkizuneko eboluzioaren ahalbideak arakatuko ditugu.

Horretarako, bi agertoki desberdinetan oinarrituko gara:

  • 1. agertokia: agertoki hau aurreko zereginean gure paisaietan identifikatu ditugun aldaketa-indar nagusiei "egiten uztearen" ondorioetan oinarritzen da. Xedea da iragartzea zer gertatuko den paisaia horiekin oraingo faktoreak (naturatik nahiz gizakiarengandik eratorriak) ez bezalako faktore bakar batek ere esku hartzen ez badu paisaiaren eraldaketaren noranzkoa aldatzeko.
  • 2. agertokia: agertoki hau gure nahien proiekzio bat da, aztertu ditugun paisaietarako gure asmo onen proiekzioa. Hau da, paisaia horiek etorkizunean nola nahiko genukeen izatea imajinatuko dugu.

Gure paisaiaren eraldaketa aztertu duen talde txiki bakoitzak poster digital batean laburbilduko ditu bi agertokiak. Gure paisaiak etorkizunean nola izan litezkeen hobeto imajinatzeko jarduera batzuk burutuko ditugu.

 

1. Lehen agertokia: gure paisaia 20 urte barru baldin eta dinamikak mantentzen badira

Talde txiki bakoitzean, eztabaidan jardungo dugu eta adostasuna lortuko dugu paisaiak izango duen itxurari buruz, kontuan izanik paisaia horren eraldaketa berria aztertu dugula baldin eta aurreko zereginean identifikatu ditugun aldaketa-indarrak etorkizunean, hemendik 20 urtera, mantentzen badira.

Emaitza laburbilduko dugu poster digital baten erdia erabiliz, eta beste erdia bigarren agertokirako utziko dugu. Talde-lana ebaluatzeko errubrika bat eta poster digitala ebaluatzeko errubrika bat erabiliko ditugu. Etorkizuneko agertokia poster digital batean laburbiltzeko moduari buruzko ideia batzuk hauek izan daitezke:

  • Testuak erabiltzea paisaia nolakoa izan daitekeen azaltzeko
  • Paisaiaren oraingo argazkiak aldaraztea, argazki horien gainean margotuz edo collage teknika erabiliz, paisaia nolakoa izango den irudikatzeko
  • Beste paisaia baten argazkiak edo pinturak erabiltzea, gure paisaiak 20 urte barru gure ustez izango duenaren antzeko itxurarekin
  • Paisaia horren krokis bat edo marrazki bat egitea etorkizunean izango duen itxurarekin
  • Paisaia horrek etorkizunean gure ustez izango dituen erabileren eta jardueren argazkiak erabiltzea
  • Paisaia horretan etorkizunean gure ustez antzeman ahal izango diren sentsazioak adierazten saiatzea, soinuen, koloreen, hitzen eta abarren bidez.

Poster digitala egiteko, aplikazio hauetakoren bat erabiliko dugu, edo aurretik ezagutzen dugun beste bat:

2. Rol-jokoa: aztertutako paisaien etorkizunari buruzko eztabaida

Jarduera honen helburua da gizartean dauden interes-talde desberdinen lekuan jartzea eta paisaien etorkizunari buruz eztabaidatzea interes-talde bakoitzak defendatu ohi dituen argumentuak erabiliz.

Lau talde sortuko ditugu eztabaidarako. Talde bakoitzak interes-agente bat ordezkatuko du, paisaiari buruzko ikuspegi desberdin batekin:

  • Kontserbazioaren aldeko elkarte ekologista
  • Eraikuntza-enpresa handia
  • Ondare historikoa eta kulturala babesteko elkartea
  • "Haurren Hiria" proiektuaren ordezkaria

Aurreko zereginean aztertutako paisaia guztien etorkizuna izango da eztabaidagaia. Paisaia horietarako erabilerei, jarduerei eta aldaketei buruzko proposamenak eztabaidatzea da asmoa.

Eztabaida-talde bakoitza aurreko zereginean paisaiak aztertu dituen talde txiki bakoitzeko ordezkari batek gutxienez osatutakoa izango da, era horretan eztabaida-talde bakoitzean gutxienez ikasle bat egon dadin aztertutako paisaia bakoitza ezagutzen duena.

Eztabaida-talde bakoitzak dokumentazioa bilduko du ordezkatzen duen interes-agentearen ikuspegiari buruz, eztabaidari begira argumentuak prestatzeko. Behean proposatzen diren iturriez gain, beste batzuk ere kontsultatu daitezke argumentuen zerrenda bat lantzeko, interes-talde bakoitzak bere ikuspegia defendatzeko eta iritzi publikoan eragina izaten saiatzeko erabiliko dituen argumentuena. Eztabaida-talde bakoitzak argumentuak prestatu eta gero, eztabaida bat egingo da aztertutako paisaia guztien etorkizunari buruz.

Eztabaida ebaluatzeko errubrika bat eta talde-lana ebaluatzeko errubrika bat erabiliko ditugu.

 

3. Bigarren agertokia: paisaia 20 urte barru nolakoa izatea gustatuko litzaigukeen

Aurreko jardueran burutu dugun eztabaida lagungarria izan zaigu ikuspegi desberdinak aztertzeko eta argumentu desberdinak entzuteko gure paisaiekin zer egin beharko genukeen gogoetaren inguruan.

Jarduera honetan lehenengo agertokia imajinatu dugun jarduerako lan-talde txikietara itzuliko gara, baina oraingo honetan gure helburua izango da eztabaidatzea eta adostasuna lortzea aztertu dugun paisaia hemendik 20 urtera nolakoa izatea nahiko genukeen inguruan. Lehenengo agertokiarekin egin dugun bezalaxe, paisaia horren etorkizunaren gaineko gure ikuspegia laburbilduko dugu poster digitalaren bigarren erdian, ebaluaziorako errubrika berak erabiliz.

4. Azken gogoeta: Zer egin dezakegu guk paisaiaren alde?

Zereginari azkena emateko, talde guztien poster digitalak aurkeztuko ditugu, banakoen edo taldeen ekintzak identifikatzen saiatuko gara (gure ekintza pertsonalak, gure familienak, ikastetxearenak eta abar), aztertu ditugun paisaiak etorkizunean guk nahi ditugun bezala izateko lagungarri izan daitezkeenak, eta zerrenda batean adieraziko ditugu, eta zerrenda hori gure koadernoetan kopiatuko dugu ondoren.

Ikasitakoaren Egunerokoa

Zeregina amaitu ondoren, egin dugun lana gainbegiratzeko unea da, eta ikasitakoaren egunerokoan gure iritziak idaztekoa.

Item hauei erantzun ahal izango diegu:

  • Asko kostata egin dut...
  • Zailtasunak izan ditut...
  • Ez dut zeregina bukatu zeren eta...
  • Zeregina amaitutzat ematen dut (data)